به گزارش ميراث آريا (chtn) اما اينکه به نظر مي‌رسد معاونت خدمات شهري شهرداري تهران بايد پاسخگوي چنين وضعيتي باشد اما تا به حال جز مصاحبه‌هاي اين معاونت در تاييد سختکوشي چيز ديگري شنيده نشده است؛ اما روز گذشته مدير مرکز کنترل ترافيک تهران گفت و گوي کوتاهي با خبرگزاري ايرنا درباره حادثه‌هاي بحران‌ساز ترافيکي انجام داد و به نکاتي اشاره کرد که به نظر مي‌رسد بخشي از آنها در بحث مديريت بحران‌هاي زودگذر پايتخت مغفول مانده است.

مسعود نعمت‌الهي در اين مصاحبه عنوان کرد که در سال گذشته 94 حادثه بحران ساز ترافيکي در تهران ايجاد شده که اين مرکز توانسته بيش از هزار نقطه حادثع خيز را که محل وقوع چنين حادثه‌هايي بودند شناسايي کرده و براي جلوگيري از ايجاد آگرفتگي، آنها را فهرست کرده و به سازمان‌هاي مربوطه و معاونت خدمات شهري پايتخت ارسال کرده است.

اگرچه نعمت الهي مدعي است مرکز کنترل ترافيک در پايان هر فصل سال، آمار حوادث آن فصل از جمله تصادفات، انسدادترافيکي و آبگرفتگي‌ها را براي رفع مشکلات شهري ارائه مي‌کند اما نگاهي به آبگرفتگي معابر در فصل بهار امسال نشان از بي همتي مسئولان شهري براي رفع مشکلات شهري ارائه مي‌کند اما نگاهي به آبگرفتگي معابر در فصل بهار امسال نشان از بي همتي مسئولان شهري براي رفع آن يا ناکارآمد بودن چنين آمارهايي داشت، چرا که به واقع اگر تلاش‌هايي هم در شهرداري تهران براي مقاله با آبگرفتگي معابر انجام شده بي نتيجه بوده و خيابان‌هاي تهران در نخستين ساعت‌هاي باران هماني مي شود که در بالا بدان اشاره شد. با اين حال اظهارات مديرکل مرکز کنترل ترافيک تهران با مشاهدات پايتخت نشينان فاصله اي غير باور دارد به طوري که بسياري از انها معتقدند، تهران به لجاظ غير استاندارد بودن شبکه معابر، شيب تند خيابان ها و جوي‌ها و نيز عدم رعايت شهروندان در پاکيره نگه داشتن جوي‌ها با بارش کمترين باران درگير آبگرفتگي و سيلاب شهري مي‌شود طوري کع اثرات بحران زودگذر در بستر شهر و ترافيک‌هاي اين باقي مي‌ماند جالب است که به اعتقاد نعمت الهي آبگرقتگي شهر مهمترين عامل افزايش ترافيک پايتخت است./

انتهای پیام/

کد خبر 1388021543